Przejdź do głównej zawartości

Wolisz przeszłość? końcówka

O aplikowaniu wartości z przeszłości w teraz: już sama wartość, wartościowość czegoś dotyczy Teraz. Brakującym elementem jest większy stopień przejawiania się danej wartości dzisiaj.
To na rozgrzewkę ;) .
Teraz przykłady, które głowa przywiazana do starych schematów myślowych zapewne nie uzna za sensowne. Choćby troszkę gotowości, albo ciekawości- i już możesz się wczuć. Albo już takie zmęczenie brakiem satysfakcji w życiu, że nie masz nic do stracenia. Cokolwiek by nie było, tu są przykłady:
Kontakt z Naturą: zasadź różne roślinki, pielęgnuj je na codzień, doglądaj, wsłuchuj się w ich potrzeby i ciesz ich wzrastaniem ( i nie tylko, może owocowaniem? kwitnieniem? )
Codziennie wyjdź na spacer i bądź uważny na niebo, ptaki, drzewa, krzaki, muchy-" Wszystko Żyjąctwo". Strzel fotkę i zapisz 1-2 zdania o tym co zobaczyłeś.
Możesz też połączyć Kontakt z Naturą z Rytuałem: codziennie przed snem otwórz okno lub wyjdź na balkon i weź kilka głębokich oddechów- wdech nosem, zatrzymanie, wydech ustami.. Poczuj to powietrze, poczuj wszystko to, co rożni ten oddech od tego, co w pomieszczeniu. Nasyć się tym.
Rytuał: zapal kadzidełko, otwórz notes, wpisz, co dobrego jest dziś, za co jesteś gotów wyrazić wdzięczność- oprócz notesu, długopisu itd. ;) choć w razie czego, owszem ;) )
Poczucie Wspólnoty:
Przyglądaj sie staranniej (lub w ogóle) ludziom, z którymi życie styka Cię niby przypadkowo- sąsiedzi w bloku, panie w sklepie, ludzie z psami itd. W każdym z nich jest TO, co jest w Tobie. Ale może nie chcesz o tym wiedzieć teraz. Może z głębi osamotnienia takie spojrzenie jest niedostępne. Więc obserwuj z minimum ciekawości, ktoś pewnie wyda Ci się najbardziej sensowny, przyjazny itd. Uśmiechnij się.
Rytuał i Poczucie Wspólnoty: Skorzystaj z mediów, znajdź grupę na fb, gdzie o określonym czasie będziecie wspólnie medytować lub uczyć się metody oddychania albo innych podstawowych dziś umiejętności :D .
Oczywiście, są to porady do niczego, tylko dlatego, że nie działają bez stosowania 👹
..ale też ..wszelkie takie porady nie działają, gdy.. cdn..
Tu połączona Natura & Kreatywność Ludzka
..a może kreatywność jest jedynie boska?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Struktura czy flow?

Temat powracający jak bumerang- aż do objęcia mistrzostwa w praktyce ;). Kiedy słyszysz o stanie flow, byciu w przepływie, twórczości powstającej w przepływie- co czujesz? Czy to dla Ciebie stan dobrze znany, dotykany codziennie czy raczej mieści się na przeciwległym biegunie skali- jako to, za czym głęboko tęsknisz; czy może nawet powątpiewasz, że w Twoim życiu jest nań jakiekolwiek miejsce? Pomyśl też o tych wszystkich nawoływaniach do planowania, do określenia celów i zapisania. Do spisania planu konkretnego, w jakim celu i po co/ dlaczego? Te zapełnione konkretnymi datami kalendarze.. I zapewnienia, że to droga realizacji marzeń. Co czujesz? Jak blisko Ci do tego? Ostatnio w rozmowie z przyjazną duszą wyjawiłam, że nastawiam czasomierz na 11 minut i w tym czasie tworzę. Wymaga to celebracji, jest więc odpowiedni kubek dyszący aromatem cykoriowej kawy. I jest robota, której w czasie tych 11 minut absolutnie nie oceniam, nie cenzuruję- ot, schodzę na 3-ci plan, a może nawet poza kad...

Neuroedukacja, neuronauka, neurodydaktyka - czym właściwie są?

 Neuroedukacja, neuronauka, neurodydaktyka - czym właściwie są? Parę bazowych informacji z kroplą refleksji. Pojęcie neurodydaktyki, które pojawiło się w latach 80-tych XX w. przypisuje się  dydaktykowi matematyki Gerhardowi Preif; według innych źródeł neurodydaktykę lub neuroedukację zainicjowali R. Bandler i J. Grinder. Polska metodyczka, M.Żylińska, zwraca uwagę na to, jak wiele nieścisłości pojawia się w związku z tym terminem. Niektórzy używają zamiennie terminu neuroedukacja i neurodydaktyka, podczas gdy inni uważają tę ostatnią za podrzędną wobec pierwszej. Z pewnością można jednak stwierdzić, że neuronauka ma charakter transdyscyplinarny. Co do celu i charakteru neuronauki, świetnie wskazuje na nie angielska nazwa: brain friendly learning - uczenie przyjazne mózgowi. Neurodydaktyka opiera procesy uczenia się pod kątem optymalizacji pracy mózgu. Do wglądu w to, jakie obszary mózgu i w jaki sposób aktywizują się podczas nauki przyczyniły się między innymi tomografia i re...

Cukrujesz?

Od dziecka nie przepadałam za słodkościami, i kryzys w jakim się wychowywałam, nie był mi pod tym względem straszny. Z ciast istniał dla mnie sernik z rodzynkami, z czekolad - jeśli były - te z bakaliami ze względu na orzeszki i rodzynki, czekoladki czy cukierki miętowe ze względu na miętę, cukierek ze śliwką ze względu na śliwkę itd. Psychobiologia, Recall Healing i pokrewne soczewki wglądu, potrafią przynieść zrozumienie dlaczego wybieramy (choć można by rzec, że to nas wybiera) dane pożywienie, o danym smaku, a także konsystencji. Można to rozkodować na własną rękę i ja tak właśnie zrobiłam. Będąc dzieckiem bardzo uważnym na energetykę, dostrzegałam niespójność sygnałów kierowanych przez różne osoby. Na przykład miłe słowa, za którymi nie idzie potencjał chociażby prawdziwej akceptacji. Uśmiechy typu "u cioci na imieninach", sztuczna uprzejmość, bo tak wypada.. Widać tu doskonale pewien wzór, który można by nazwać sztuczną słodyczą. A czym innym są wyroby cukiernicze, opar...